معرفی وبلاگ
سال 91 سال تحقق جهاد اقتصادي در سايه‌ی توليد ملي است. ملتي که با همت ، عزم و آگاهي،درسايه‌ی برنامه‌ريزي‌هاي دلسوزانه مسئولان گام در راه جهادي مقدس نهاده بود، اکنون بر آن است تا با حمايت از تلاشگران عرصه اقتصادي و با سرمايه‌هاي بي بديل انساني و خداداي اين سرزمين، ضمن غلبه بر چالش‌هاي پيش رو در رديف نخستين کشورهاي پيشرفته جهان قرار گيرد
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 48492
تعداد نوشته ها : 21
تعداد نظرات : 1
تولید ملی  حمايت از توليد ملي

Rss
طراح قالب

 

ابلاغ دستورالعمل استفاده از توليدات داخلي براي هوشمندسازي مدارس


رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با بيان اينكه دستورالعملي مبني بر استفاده از توليد داخلي براي هوشمندسازي مدارس ابلاغ كرديم، گفت: ادارات ملزم به خريد توليد ايراني هستند.


يوسف نوري، رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر 24 هزار و 45 مدرسه كشور هوشمند شده‌اند.

وي ادامه داد: بر اساس پيش‌بيني‌ها، مقرر شده بود كه تا پايان شهريور 91، 20 هزار مدرسه كشور هوشمند شوند كه افزايش اين تعداد، قبل از رسيدن به زمان مورد نظر نشان از فعاليت گسترده‌تر همه بخش‌هاي مرتبط در اين زمينه دارد.

نوري در پاسخ به اين پرسش كه چه ميزان از تجهيزات هوشمندسازي مدارس از توليدات داخلي است، گفت: اخبار خوبي مي‌رسد و مراجعاتي نيز در اين زمينه داشتيم كه مي‌توان از توليدات داخلي در تجهيزات هوشمندسازي مدارس استفاده كرد.

وي با بيان اينكه دستورالعملي مبني بر استفاده از توليد داخلي براي هوشمندسازي مدارس به ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ كرديم، اضافه كرد: عنوان شده است كه اگر كالايي مشابه ايراني دارد بايد از مشابه ايراني استفاده شود و ادارات ملزم به خريد توليد ايراني هستند.

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: انتظار داريم كه بخش صنعت، سرعتش را در اين زمينه گسترش دهد تا بتوانيم از توليدات داخلي در هوشمندسازي تمام مدارس استفاده كنيم.

وي به اعتبارات هوشمندسازي مدارس اشاره كرد و ادامه داد: در بودجه سال 91، رديفي به ميزان 40 ميليارد تومان براي هوشمندسازي مدارس اختصاص يافته است و استانداري‌‌ها و استان‌ها نيز در اين زمينه ياري‌دهنده هستند و اميدواريم اجناس با كيفيت، براي هوشمندسازي وارد مدارس شود.

منبع : خبرگزاري فارس
 


X